Skönhetsidealen

I detta inlägget riktar jag mig mest mot tjejer.
 
Detta är ett ämne som otroligt många pratar om idag. Skönhetsidealn börjar ta över många barn/ungdomars liv nu förtiden. Många är allt för upptagna att lägga alla pengar de har på smink och märkes kläder, allt för att passa in och för att bli accepterade. Något som också dominerar i skolorna är vikten, det gäller att väga rätt. Inte för lite och verkligen inte för mycket.
 
Man ska leva upp till den där ''prefekta'' bilden. Man ska vara smal, stora bröst, vältränad ( men inte för mycket ! ) och man ska vara ordentligt sminkad. Alla vill ju ha det där perfekta livet, eller hur? Alla ska avundas av en, se upp mot en, man ska vara det alla vill vara. Desperata efter att få detta livet tror tjejer att vägen att nå dit är dieter och liknande. Att svälta sig själv? Men jag vill att ni som läser detta inlägget och själv har himla många krav på er själva, eller ni som känner någon som har dessa tankar ska veta några saker.
Ni vill bli modeller, ni vill presentera Victoria's secret och ect. Dessa modeller lever på flytande föda hela tiden och tränar cirka 4 timmar varje dag i en månad innan catwalken. Är den där kroppen verkligen värd allt det där? Är det värt att gå hungrig varje dag för att vara enligt er ''perfekta''. Lägg ner skönhetsidealen, ni kommer bli mer älskade och avundade om ni vågar stå för den ni är. Om ni vågar visa alla människor att detta är jag, jag styrs inte av några ideal. Jag är den jag är och jag är stolt över mig själv.
 
 
Ha en bra kväll folk.

Kommentarer
veronica eriksson säger:

Riktigt bra inlägg, du skriver bra! :)

2013-11-28 | 21:32:00
Bloggadress (om du har din egen blogg): http://vveronicas.com/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback