Mina mål

Det finns vissa saker jag värdesätter ganska mycket i mitt liv, i alla fall just nu och det är mål. Det är viktigt för mig att alltid ha ett mål att jobba emot. Mål gör mig motiverad, det gör mig medveten om att jag har något att kämpa för. Till exempel har jag mål inom teatern, mitt mål är att få stå framför kameran och agera, medverka någon film och få göra det jag älskar just nu.
 
Jag har också ett mål inom sången, att utveckla min röst fullt möjligt. Kanske i det här läget inte för någon annan utan just för mig, teknist sätt är alla mål menade för mig och inte någon annan. Samtidigt som jag har alla dessa mål, påminner jag mig själv ständigt om att alla mål kanske inte är möjliga att nå. Det är aldrig bra att sätta för höga mål, men samtidigt så vill man ju ha en utmaning. Skulle nu situationen vara att jag inte lyckas medverka i filmer, kommer det betyda att jag har misslyckas, kommer det få mig att må dåligt?
 
Absolut inte, mål är till för att jag ska ha något att satsa mot, men allt är inte möjligt. Alla ens drömmar kommer inte slå in och så är det. Det är just det livet är till för, testa sina gränser och lära känna sig själv och det är just det som är så kul med mål, man vet aldrig om man klarar av att lyckas med dem. Det är det som gör mig så motiverad.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback